Translate

dimarts, 6 d’agost del 2013

Era Nocturna Vielha



Cap de setmana complert, dissabte a les 21h la Nocturna de Vielha, 10km per asfalt en un circuit urbà. 13h més tard la Vertical Pui d'Unha, que se celebra diumenge a les 10 del matí. 
M'esperen dos carreres explosives amb poc temps de recuperació, però són dos de les curses de casa i tinc ganes de poder fer un bon resultat. 

He entrenat nomes un dia per asfalt i la veritat és que vaig tenir feina a fer 10km, no estic acostumat a córrer en aquest terreny i tampoc a mantenir el mateix ritme tota l'estona, de fet sem va fer molt avorrit, confio que durant la carrera sigui més distret, entre l'ambient i l'adrenalina de la carrera espero que vagi millor. 

Són les 21h i tot esta preparat, molt ambient a la sortida, hem col·loco al davant i gass. La sortida és bastant rapida i una mica caòtica per mi, em quedo una mica encallat però de seguida agafo una bona posició. Del primer moment tres corredors marquen un ritme alt, de seguida agafo un grup de 4 o 5 corredors que estan darrere seu, un cop contacto amb ells decideixo tirar, en aquest moment hem trobo bastant fort rodant a la 4rta posició. 


Durant els primers quilometres hem mantinc en aquesta posició, de seguida hem dono conte que estic anant per sobre del meu ritme i que si no el baixo una mica no tindre prou força per fer tot el recorregut. Contacta amb mi un dels corredors que a marxat del grup que tinc just darrere, com ve molt més fort que jo decideixo no seguir el seu ritme, passa rapidament i jo continuo mantenint un ritme més suau que el del començament de carrera, ara ja he obert una bona escletxa amb una sortida rapida, serà qüestió d'aguantar tot el que pugui a aquest ritme. 
 
La primera volta a Vielha esta completada, només queden 5km, després de passar pel centre de la vila i gaudir del gran ambient, he agafat forces per poder seguir els últims quilometres. 
Continuo corrent sol, cada vegada veig més aprop els dos corredors que em segueixen, fins que finalment un d'ells que bé bastant fort contacta amb mi, arriba més sobrat de forces que jo, intento que no s'escapi gaire. 

Pel meu cap només passa el pensament de no deixar escapar la 6ena posició, ja que per darrere un altre corredor arriba fort, i mirar d'arribar al final lo màxim pegat al corredor que mà avançat i intentareu a l'esprint. Als últims metres de la carrera el canvi de ritme que imprimeix el 5e classificat em deixa totalment plantat, no puc seguir-lo. Arribo al final i veig perillar també la 6ena plaça, un esprint final em permet mantenir posició.

 


Al final entro 6e amb un temps de 41m 20s, per fer poc mes de 10km i salvar els 110m de desnivell que tenia la prova.
Ha anat molt millor de lo que jo m'esperava, conscient que no estic gens acostumat a córrer aquest tipus de carreres m'esperava estar endavant en la prova, però en cap cas entre els 10 primers. 


Potser també mà ajudat el fet que la carrera no era totalment plana, molts dels comentaris dels corredors es referien al trencacames que era la carrera, a mi acostumat a córrer amb muntanya la veritat és que mà afavorit bastant les pujades i baixades. Al final marxo prou satisfet cap a casa, content per haver gaudit d'un bon ambient durant tota la carrera i poder aconseguir un molt bon resultat. Ara toca descansar, d'aquí unes 10h toca córrer el Vertical Pui d'Unha, i les cames fa una bona estona que es queixen.

Salud i Gass.
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada